Jakie cechy powinny mieć stoiska handlowe w galeriach handlowych? Sprzedajemy własne produkty i robimy to bardzo dobrze. Rośniemy, stale poszerzamy bazę klientów i po prostu poszerzamy zasięg własnej firmy. Wszystko idzie tak dobrze, że chcemy rozwinąć więcej skrzydeł, ale tak naprawdę nie wiemy jak. Odpowiedzią może być odpowiednie przygotowanie stoisk reklamowych, a wcześniej – zarezerwowanie miejsca w popularnym centrum handlowym, aby móc za ich pośrednictwem sprzedawać nasze produkty mniej i bardziej spontanicznym zakupoholikom. Co jednak powinno mieć idealne stoisko tego typu?
Kiedy kupić stoisko?
Specyfiką stojaków reklamowych jest to, że niemal zawsze są one szyte na miarę. z czego to wynika Otóż, jeśli ktoś chce sprzedawać w centrum handlowym na wyspie, otrzyma od samego centrum wytyczne, ile ma powierzchni (uzależnione głównie od zapłaconego czynszu), ale przede wszystkim, jak ma wyglądać stacja. Podczas gdy wiele centrów handlowych nie będzie stanowić problemu i zaakceptuje większość standardowych (białych) wysp, niektóre – zwykle te bardziej „prestiżowe” – wolą zachować określony styl, jak np. drewniane wstawki.
Widać z tego, że zanim sami zainwestujemy w powierzchnię reklamową, powinniśmy wynegocjować i podpisać umowy z galeriami. Dopiero wtedy warto zainwestować we własną wyspę i dostosować ją do potrzeb konkretnego ośrodka. Oczywiście, jeśli kupiliśmy stoisko i chcieliśmy przenieść się w inne miejsce, wszystko zależało od naszej umowy z właścicielem lokalu – często przeprowadzka nie wymaga radykalnych zmian.
Cechy idealnego stoiska
Inwestując we własną powierzchnię reklamową nie możemy lekceważyć jej projektu. Warto odwiedzić galerię wcześniej, aby zobaczyć, które stoisko najbardziej przykuwa Waszą uwagę – to jego styl chcemy powtórzyć. Dlatego dobry stojak reklamowy powinien:
- mieć regularny kształt – ludzie nie lubią dziwactw, więc najlepiej postawić na coś jak najbardziej klasycznego, ale po prostu bardzo ładnego i schludnego w klasyce;
- przyciągające wzrok stoisko sprzedaje więcej produktów – tego chyba nie trzeba tłumaczyć, bo to oczywiste, dlatego warto sprawdzić, czy dana galeria daje nam możliwość poeksperymentowania z kolorem, a następnie jego wykorzystania; płacimy też dbałość o odpowiednie oświetlenie, to też może zdziałać cuda – nie tylko przykuć wzrok zwiedzającego, ale także pokazać zalety oferowanych przez nas produktów;
- bezpieczne – niestety stragany handlowe na środku galerii są narażone na uderzenie przez kogoś lub mocne uderzenie dziecka, nic mu się wtedy nie stanie, dlatego konieczne jest zamontowanie specjalnych okien pancernych (które się nie rozbiją) i umieść je prawidłowo w ramie stojaków;
- perfekcyjna ekspozycja sprzedawanych na niej przedmiotów – wszystko zależy od specyfiki sprzedawanych przez nas produktów – pamiętajmy, że chcemy zachęcić do zakupów, dlatego należy zadbać o odpowiednią ich ekspozycję i dopełnienie całości odpowiednim oświetleniem, jak już powiedział, że lekko pochylona półka działa dobrze;
- sprzedawca powinien być widoczny tylko wtedy, gdy klient go potrzebuje; udowodniono, że klienci chętniej spojrzą na dany produkt, jeśli sprzedawca nie patrzy na klienta – niech stoi przy umieszczaniu główny blat w lekko ukrytych (jeśli dotyczy) miejscach, aby zapewnić takie możliwości;
- praktyczne – półki w gablotach nie powinny być zbyt długie, ponieważ sprzedawcy mogą mieć problem z pobieraniem z nich produktów; stragany muszą mieć odpowiednie i bezpieczne miejsce do przechowywania gotówki i tzw. Cena; Stojak powinien mieć również otwór na kable (np. monitora) i zapewniać łatwy dostęp do kabli (z punktu widzenia klienta) przy jednoczesnym ich zakryciu;
- miejsce na dodatkowy asortyment – Sprzedawcy są znani z tego, że nie mają ogromnych magazynów i obiektów, z których mogliby uzupełnić braki (mamy nadzieję, że to się pojawi). Dlatego zwracaj uwagę na ukryte szuflady lub szafki, w których możesz przechowywać zapasy.
Wnioski
Zastanawiając się, czy miałoby sens, aby stacja handlowa naszej firmy była centrum handlowym, musieliśmy zwrócić uwagę na to, czy nasze produkty można kupić spontanicznie – miejsce, które (po części) opiera się na spontaniczności. Przygotowania do samego stoiska należy odłożyć, przynajmniej do czasu podpisania umowy z wyznaczoną galerią. Tylko wtedy możemy wiedzieć, czego chce od wyglądu wyspy handlowej, w tym prostych rzeczy, takich jak jej rozmiar, styl (nie zawsze, ale często) i miejsce, w którym będzie stała (może to być ważne z punktu widzenia pozycji sprzedawcy) oraz wyświetlacze osobiste).